SEO test
Snažili sme sa dostať túto stránku bogu na kľúčové slovo – JUDr. Ivana Sláviková – do Google na čo najvyššie miesto za čo najkratší čas. Testovali sme rýchlosť a úspešnosť našich základných onsite a offsite SEO postupov. Výsledok: Článok bol zaradený do blogu 3. júna 2013 o 17:37. O pár hodín neskôr, 4. júna ráno o osmej sa už stránka zobrazovala vo výsledkoch vyhľadávania ako 1. (u tých, ktorí predtým nenavštívili stránku orflex, ako 2.) v poradí na vyššie spomenuté kľúčové slovo. Ako to robíme?
JUDr. Ivana Sláviková
advokát, AKIS
Adresa: Vajanského nábrežie 9, 811 02 Bratislava – Staré Mesto
IČO: 42263620
Dátum založenia: 01.08.2012
Právna forma: Slobodné povolanie
Vlastníctvo: Súkromné tuzemské
Činnosť: Právne činnosti
Referencia pre JUDr. Ivana Sláviková, advokát.
AKIS – Advokátska kancelária Ivana Sláviková
Firemná identita
[list type=check_list]
- logo
- vizitka
- hlavičkový papier
- šanón
- obálka
- wordšablóna hlavičkového papiera pre elektronickú distribúciu
- rešerš vhodnej responzívnej wordpress šablony pre web
- registrácia domény
- hosting na 1 rok
[/list]
Výsledky vyhľadávania hneď po publikovaní stránky dňa 3/6/2013:
Krok1:
On-site SEO úkony
[list type=check_list]
- Nastavila som na kľúčové slovo H1-H3 (mohli by sme to ďalej skloňovať, ale zatiaľ stačí).
- Dala som zopár obrázkov na stránku, do ktorých som nastavila titulku a popis text, ktorý obsahoval kľúčové slovo.
- Zmenila som url linku tak, aby obsahovala kľúčové slovo.
[/list]
Krok 2:
Off-site SEO úkony
[list type=check_list]
- Tweetla som stránku na twitteri
- Dala som na Facebook linku na stránku
- Vygenerovala som aktuálny sitemap a submitla som ho do webmastertools.
[/list]
Sitemap si môžete zadarmo vygenerovať na stránke: http://www.xml-sitemaps.com/ . Potom si stiahnete sitemap.xml, uložíte si to na počítač.Vo webmastertools http://www.google.com/webmasters/tools/ si zaregistrujete svoju stránku, dáte ju „overiť“. Je to poslovensky, sú tam 4 kroky, webmastertools vás bude navigovať. Po overení webu môžete prejsť do menu položky Optimalizácia > Počet súborov sitemap > hore vpravo nájdete tlačítko: Pridanie / testovanie súboru sitemap. Sem nahráte ten vygenerovaný xml súbor, ktorý ste si uložili na počítač. To je všetko.
A teraz čakáme.
Výsledky vyhľadávania v Googli o 15 hodín:
Uplynulo pár hodín. Je 8:30 a moja stránka preskočila v poradí všetky databázy firiem a zobrazuje sa na prvom mieste. Aspoň u mňa. U tých ľudí, ktorí nikdy neboli na stránke www.orflex.sk a nemajú to zapísané v cookies, sa stránka zobrazuje na druhom mieste. Ešte aj v Taliansku (ďakujem Isabelle za screenshot).

Judr. Ivana Sláviková – 1. pozícia dosiahnutá po 14 hodinách (alebo skôr, len bola noc a netestovali sme).
Conclusio / Záver:
Čo je treba k dosiahnutiu čo najlepšieho výsledku v googli?
[list type=check_list]
- Dobre spravený kód webu (čím menej chýb podľa http://validator.w3.org/) – priznávam sa, aj na mojom webe sú nejaké, ale tie vznikajú shortkódmi (pomocnými zápismi v systéme WordPress, napr: [ list type=check_list ] – tieto zápisy uľačujú vytvárať vizuálne efektné prvky bez kódovania. Aj tento zoznam s fajočkami bol vytvorený cez shortkód.)
- On-site SEO (SEO na stránke). Ideálne je mať vysnívané kľúčové slovo v:
• titulke stránky (to sa zobrazí v Googli veľkým modrým podčiarknutým písmom – viď obrázky vyššie),
• v url stránky (to je www adresa – viď zeleným písmom, niektoré systémy dovoľujú editovať túto linku, napríklad WP)
• v popise stránky (to je ten čierny text)
• v nadpisoch a všetkých nadradených prvkoch, ešte aj tučné písmo je nadradené normálnemu textu
• v popisoch a titulkách fotografií
• na tejto stránke sme nikam neodkazovali, ale najlepsie je mať kľúčové slovo aj v linke. - Off-site SEO
• sitemap na novú stránku poslaný do webmastertools
• uvedenie stránky v popredných sociálnych sietiach (okrem toho, že twitter je poháňaný google robotmi, ráta sa to ako linka smerujúca na stránku)
[/list]
A teraz by sme už len mohli dostať Ivanku na prvé miesto na kľúčové slovo „advokát“. To by bolo pekné, že. :)
PS: Samozrejme meno je oveľa jednoduchšie dostať do googlu, než nejaký všeobecný výraz. Tých SEO odporúčaní a nástrojov je ale oveľa viac. Keby Ste mali záujem, viete, kde nás nájdete. :)
Doplnenie:
Okrem vyššie spomenutých rád na záver mám jednu dôležitú poznámku. Keďže sme doplnili tieto SEO doporučenia, čo je úplne iný odbor, ako advokátsky, preto sa postupne stránky s čisto advokátskymi textami budú znovu preradené nad náš blog. To len potvrdzuje pravidlo, že texty na optimalizovanej stránke by mali úzko súvisieť s kľúčovými slovami. :) Na tvorbu správneho obsahu môžete využívať službu adwords alebo google trends, ale o tom už v nasledujúcom článku o inteligentom Google vyhľadávači…